לחץ על הקישור על מנת לעבור לעמוד המערך

שם המערך

גיל

 קישור

תקציר

הברות, קמץ פתח

4-6

 

הכרת ההברות פתח וקמץ באופן ויזואלי וקולי. הרכבת מילים והתאמת מילים פשוטות לתמונה.

הבנת הנקרא reading  comprehension

4-8

 

תוכנית ל"ב 21, תוכנית חברתית המותאמת ל"כיתות הקטנות". הנושא הנבחר בתוכנית זו: "ניהול קונפליקטים"- המטרה שהתלמידים יבינו מהו קונפליקט, כיצד להימנע ממנו ומהי הדרך הטובה ביותר להתמודדות. השיעור המוצג כאן כולל מטרות נוספות כגון: מיומנויות הבנת הנקרא וקריאה.

יום המשפחה

4-11

 

יחידת לימוד בנושא יום המשפה הכוללת משחקים ומשימות. מיועד גם לחינוך המיוחד.

זהירות בדרכים לבי"ס יסודי

4-11

 

מערך קצר על בטיחות בדרכים עם משחקים ודגש על כללי זהירות ותמרורים.

בטיחות בדרכים

4-11

 

מערך קצר על בטיחות בדרכים עם משחקים ודגש על חצייה בטוחה.

Miriam and the sea מרים והים

6-7

פעילות עם הסיפור "מרים והים" מאת מיריק שניר. אוריינות לגיל הרך.

טוב לדעת לכתוב Its good to know how to write

6-7

הכרות עם השיר "טוב לדעת לכתוב" ועם משפחות מילים.

לבד בגשם- פעילות לכיתה א' alone in the rain

6-7

 

בשיעור זה מגוון פעילויות אינטראקטיביות על בסיס הטקסט "לבד בגשם" מתוך "מפתח הלב 3"- שאלות הבנה, סידור מילים מבולבלות, שאלות "כן/לא", משחק זיכרון, והפיכת פעלים מזכר לנקבה.

רגשות

6-8

 

דרך תמונות רבות התלמידים לומדים לזהות את הבעת הפנים המורה על רגש מסוים. בנוסף התלמידים לומדים מהם הדברים שיכולים לגרום לרגשות כמו שמחה, עצב, התלהבות, צער וכו'.

הקניית עיצורים בחולם

6-8

 

על ידי משחקי מיון, זיכרון והתאמה מתרגלים הילדים את הכרת החולם ומילים בהן יש חולם.

מיון מילים לפי אותיות

6-8

 

באמצעות משחקי גרירה של מילים מתרגלים הילדים את הכרת האותיות בהן מתחילות מילים שונות.

החורף, winter

6-8

מערך השיעור עוסק במאפיינים הייחודיים לכל עונות השנה בכלל ולחורף בפרט. תוך כדי כך ישנו פיתוח והעשרה שפתית, מושגים ומילות מפתח.

תרגול מיומנויות לשוניות, Language skills training

6-8

תרגול מיומנויות לשוניות והקניית סימני הניקוד קובוץ ושורוק.תרגול פעולות חשבוניות ראשוניות.

כתיבת מכתב

6-11

 

שיעור העוסק בכתיבת מכתב, סוגי מכתבים ומושגים הקשורים לנושא. השיעור נבנה ע"י דינה כהן בי"ס מעוז המכבים מודיעין.

עונות השנה

6-11

 

באמצעות פעילות אינטראקטיבית ומשחקים מגלים התלמידים את שמותיהן של עונות השנה, המאפיינים שלהן ודרכי הלבוש שלנו בכל עונה.

שורשים ומשפחות מילים

6-14

 

מבנה שורש של מילה בהשאלה לשורשיו של העץ. מיון מילים על פי השורש המתאים.

קונפליקטים חודש טבת

6-14

 

הצגת מספר קונפליקטים וקיום דיון כיתתי לגבי משאבים משותפים אך מוגבלים וכיצד ניתן לעשות בהם שימוש תוך התחשבות בצרכי האחר.

משפחה ומגדר

6-14

 

על זכויות הנשים, הילדים, הצגת התפיסה המודרנית לגבי זכויות הילד במשפחה, תוך הצגת האמנה לזכויות הילד וקשיים ובעיות בתחום זכויות הנשים תוך גילוי והסתרה.

מפתח הלב – ניהול קונפליקטים

6-14

 

ילדים צעירים נתקלים בסיטואציות שונות בהן רצונות מתנגשים . מימושן של הרצונות פוגע בהכרח ב"אחר". על התלמידים לגלות דרכים לפתרון (תוך גילוי איפוק ודחיית סיפוקים )שיהיה מקובל על 2 הצדדים , יתרום לאווירה נעימה,בדרך שבסופה יצאו כולם מרוצים ויחושו נתרמים.

כתיבת המלצה, Writing Recommendation

7-10

מערך השיעור עוסק באופן כתיבת המלצה- מבנה, לשון ושימוש במילים מקשרות בשפה.כמו כן, ישנם מס' קישורים לסוגי המלצה שונים.

בת העורב והשועל, A crow and the fox

8-10

 

התלמידים ילמדו ויכירו את מאפייני המשל ומבנהו (משל, נמשל, מוסר השכל) על פי המשל "בת העורב והשועל".כמו כן, התלמידים ידעו לאפיין את הדמויות במשל ואיזו תכונה של בני אדם מייצגת כל דמות.

פסח- סימני הסדר,  Passover

8-10

 

הכרות עם משמעות חג הפסח וסימני החג, ההגדה של פסח וכדומה.

מערות הפילים, Elephant Caves

8-10

 

התלמידים ישתמשו באסטרטגיות למידה על מנת לזהות פסקה בטקסט, משפטי מפתח, רמזי תוכן וכותרת וכדומה.

ניבים מעץ

8-11

 

באמצעות ציורים ומשחקים מכירים הילדים 6 ניבים "התפוח לא נופל רחוק מהעץ", "לא דובים ולא יער", "דבר אל העצים ואל האבנים", "משענת קנה רצוץ", "איש אשכולות", "עלה נידף". המשחקים כוללים משחק זיכרון, התאמה בין ניב לציור ובין ניב לפירושו.

הפועל

8-11

 

במערך נלמד נושא הפועל, מהו פועל, דוגמאות שונות לפעלים. כיצד מטים פועל לזמן הרצוי. ישנם פעילויות אינטראקטיביות שונות למיון פעלים בזמן. מציאת הפועל הנכון. התאמת פועל לתמונה.

הבנת הנקרא - חברים טובים

8-11

 

באמצעות קריאת הסיפור חברים טובים ותרגילי מיון ושאלות ידע מתרגלים הילדים הבנת הנקרא והכרת הפעלים עם הטיות רבים/יחיד זכר/נקבה בסוף השיעור יש משחק זיכרון של מילים נרדפות.

הבנת הנקרא

8-11

 

באמצעות שני טקסטים, אחד על הנהיגה ואחד על הטלוויזיה, לומדים הילדים לנתח טקסטים מדעיים, להבחין בין דעה לעובדה, לזהות את הנושא המרכזי של הטקסט, לזהות משפט מפתח, להסיק מסקנות, ולפרש מילים קשות.

הבנת הנקרא - הכנסת אורחים בדואית

8-11

 

באמצעות טקסט על הכנסת האורחים של הבדואים ותרגולי מיון מתרגלים התלמידים זיהוי מילים קשות ופירושן, זיהוי שלבי תהליך, איתור פרטים, הבנת ביטויים ומטרת הטקסט.

מילים נרדפות

8-11

 

דרך תרגול אינטראקטיבי לומדים הילדים על תחום המילים הנרדפות הגדרתן ודוגמאות רבות להן. מיון מילים למקומות המתאימים, משחק זיכרון למילים נרדפות.

מבצע משה moshe

8-11

החוברת מתאימה לתלמידי בית הספר היסודי מכיתה ג' ומעלה. בחוברת יש השוואה בין עליית יהודי אתיופיה לארץ ליציאת מצריים. בחוברת לימוד הנושא תוך שילוב סרטון ושירים המספרים על העלייה.

תקשורת בין בעלי חייםcommunication

8-11

בחוברת העבודה נלמדות מיומנויות שפה: איתור מידע בטקסט, מיון והשוואה על ידי ניתוח טקסטים הקשורים בתקשורת בין בעלי חיים.

סוגי מכתבים

8-16

 

מכתבים, מכתבים אישיים על מה כותבים במכתבים האישיים.

הטקסט המידעי informational text

8-12

מעבודה עם הטקסט "ביות חיות", התלמידים יחקרו על בעלי חיים, ותוך כדי חקר, ילמדו להשתמש במשאבי הספרייה.

כישורי שפה, language skills

8-12

 התלמידים יכירו את סגנון הלמידה, בו לומדים לכתוב נכון מילים עפ"י אות משותפת לכל קטגוריית מילים.

מדינה בדרך,  state in-the-making

8-12

מגילת העצמאות ודמותו של דויד בן גוריון כמובילה לבניית ארץ ישראל.

ניתוח טקסט מידעי, a pulling text

8-12

שימוש באסטרטגיות למידה לניתוח טקסט מידעי ושיפור מיומנויות הבנת הנקרא.

עידוד קריאה, reading encouragement

8-12

 

חשיפה לסוגי ספרים שונים, הכרות עם הרגלי הקריאה של חבריהם, דיאלוג לעידוד הקריאה.

המשל

8-14

 

השיעור עוסק בהכרת מאפייני הסוגה הספרותית משל. הכרה עם התכונות המאפיינות אותו השוואה בין סוגי משלים.

תבניות כתיבה,Writing Templates

9-11

 

חשיפת הלומדים לתבניות כתיבה בדגש על מבנה, לשון-הבחנה בין לשון דבורה ובין לשון במשלב גבוה.

פסקת טיעון          argument paragraph

11-14

 

בחוברת מתרחשת הקניה של מרכיבי הכתיבה הטיעונית שלב אחר שלב. הלמידה מתרחשת בדרך של הבניית ידע. החוברת כוללת תרגול בכתיבה של טקסט טיעוני וזיהויו.

בלדה סקוטית שלושה בני עורב

11-14

 

השיעור עוסק במאפייני הבלדה כגון: סוף טרגי, פואנטה, דו-שיח, דמות הגיבור וכדומה.

משפחות מילים

11-14

 

באמצעות תרגילים ומשחקים לומדים הילדים על משפחות מילים שונות, מזהים מילים מאותה משפחה ומפרידים מילים בעלות אותן אותיות שורש בסדר אחר.

איך סיפור נולד

11-14

 

באמצעות לימוד על חלקיו השונים של הסיפור: פתיחה, דמויות, זמן, מקום, עלילה, סוף. לומדים הילדים על מבנה הסיפור. הילדים נדרשים לבחור מתוך סוגים שונים של פתיחות דמויות וכו' וכך לנסות ליצור סיפור בעצמם.

אפיון דמות

11-14

 

דרך קטעים מן התנ"ך לומדים הילדים לאפיין דמויות. מהם הקריטריונים לאפיון דמות, מהם המאפיינים של שאול ולעומתו של שמואל ובסופו של דבר השוואה בין שתי הדמויות.

חיברות מחדש

11-16

 

השיעור מלמד את תהליך החיברות מחדש, החל מההתנתקות מהסביבה הקודמת וכלה בקבלת הסביבה החדשה. כמו כן, נערך השוואה בין ההתבגרות בחברות שונות מסורתית לעומת חדשנית.

אסטרטגיות להבנת הנקרא

11-16

 

באמצעות הסברה אינטראקטיבית ומעניינת לומדים הילדים אסטרטגיות לקריאה יעילה כולל אסטרטגיות טרום, בעת ולאחר הקריאה. הילדים לומדים כיצד ללמוד על הקטע על פי הכותרת התמונה והמקום בו נמצא הקטע, שאלת שאלות לגבי הנושא. בעת הקריאה הילדים מנסים להוציא את הרעיון המרכזי ומחלקים את הקטע לנושאים. ובסופו של הקטע מנסים הילדים למלא קלוז המחייב הבנה של הקטע.

ללילי יש שושנה

11-18

 

התלמידים קוראים את הפואמה, מעשירים את אוצר המילים, ממינים על פי פועל, שם עצם ושם תואר, מתבקשים לזהות את הדמויות המופיעות בפואמה.

כתיבת טיעון argument writing

12-14

הכרות עם טקסט טיעון, מבנה, הצגת נימוקים, ומטלת כתיבת נימוקים.

מכתב רשמי official letter

12-14

הכרות המבנה והשפה המקובלים בפנייה רשמית. מטלת כתיבת מכתב רשמי, ומחוון לבדיקת עמיתים עבור התלמידים.

הבעה לכיתה ח expression for 8th grade

13-14

הטלפון הנייד- ברכה או קללה?
התלמידים יביעו את דעתם בנושא במקביל לקריאת טקסט העוסק בנושא. לבסוף יחברו התלמידים תקנון שימוש בטלפון נייד בבית הספר.

טבלת השוואה comparison in a table

13-15

מטרות השימוש בטבלה - ארגון רשימות נתונים ומידע, עוזרת לייעל את העבודה. עריכת טבלת השוואה על סמך טקסט.

ניבים ופתגמים

13-15

מערך בנושא פתגמים וניבים המכיל מספר דוגמאות.

כתיבת פסקה writing a paragraph

14-15

מהי הדרך הנכונה לכתוב פיסקה, הבנת המרכיבים השונים בפסקה והמבנה הכללי. תרגול באמצעות ניתוח משפטים וטקסטים.

המשפחה כסוכן חיברות

14-17

 

השיעור עוסק בתפקיד המשפחה, מטרותיה והיעדים בהתייחס לפונקציונאליות לפרט ולחברה.

המשפחה

14-18

 

המערך ממחיש בצורה תרשימית ומתן דוגמאות את המודלים השונים להבנת התהליכים בתוך המשפחה.

אסטרטגיות השוואה comparison strategies 

15-16

מערך מפורט המציג אסטרטגיות שונות להשוואה בכתיבת טקסט, המערך מציג מילות השוואה שונות והרבה דוגמאות, תרגול אישי וכיתתי.

שאילת שאלות על טקסט asking questions on given text

15-17

מערך בסיסי המציג טקסט, מראה שאלות לדוגמא על הטקסט ומוביל את התלמידים לבנות שאלות רלוונטיות.

אוריינות והבעה

דף הבית

 

· מדעים

אקולוגיה

ביולוגיה

גיאוגרפיה

כימיה

טכנולוגיה

פיזיקה

בריאות

 

· מתמטיקה

חשבון ואלגברה

הנדסה וטריגו

סטטיסטיקה

 

· רבי מלל

אוריינות והבעה

אמנות

היסטוריה

לשון

ספרות

אזרחות

חגים ומועדים

תנ“ך ויהדות

מדעי החברה

 

· תחומים מקצועיים

מינהל

מכונאות

אחר

 

· טכנולוגיה

חשמל ואלקטרוניקה

מחשבים

 

· כללי

תבניות

משחקים

אחר

 

· אנגלית

· ערבית